Co jsou to pílířové články? K čemu slouží? A jak je stvořit? Vyslechněte si zasvěcené rady odborníka, který o tomto termínu poprvé slyšel už před dobrými 14 dny.

Se spojením „pilířový článek“ jsem se setkal, když jsem více méně náhodou kápnul na článek Pilierové články na blogu Embuck.com. Neočekávám, že byste měli problém porozumět jazyku našich východních sousedů, kdyby ano, zkuste třeba tenhle slovník.

Charakteristiky pilířových článků

Pilířové články by měly být tím nejlepším, co dokáže blogger stvořit. Měly by být nadčasové a nabízet vysokou informační hodnotu. Jinými slovy, příspěvek typu „Co jsem měl 27. října 2006 k obědu“ se s největší pravděpodobností pilířovým článkem nestane.

Sepsání pilířového článku trvá zpravidla déle než tvorba běžného příspěvku. Tyto články bývají obsáhlejší a nabízejí v ideálním případě zcela unikátní obsah, který učiní čtenáře moudřejším, šikovnějším, bohatším či osvícenějším člověkem.

Výhody pilířových článků

Přednosti pilířových článků jsou snadno odvoditelné. Mezi ty hlavní patří:

  • zvýší se reputace autora
  • zvýší se (možná) návštěvnost celého blogu
  • související výzkum lze zúročit i při další publikační činnosti
  • na skvělý obsah se dobře odkazuje
  • všechny tyto výhody jsou „časuvzdorné“ – pilířový článek, byť už má nějaký ten křížek, se v množství informací na internetu neztratí

K prvním dvěma výhodám bych připojil ještě jednu poznámku (ostatně, nikterak překvapivou) – kvalita pilířového článku nemusí být zárukou toho, že se takový článek stane významným zdrojem návštěvnosti. Pokusím se demonstrovat na příkladu své dosavadní tvorby.

Pilířové články a zvyšování reputace

Za své „pilířové články“ (ačkoli nevycházely na mém blogu) bych označil zřejmě sérii Hříchy pro šíleného korektora na Intervalu.

Ve své době mi jako autorovi (a já doufám, že aspoň částečně i čtenářům) prokázaly neocenitelné služby (díky, Viléme). Získal jsem díky nim řadu vynikajících klientů, což byl velký bonus k navýsost příjemnému autorskému honoráři.

V současné době ale jako významný zdroj návštěvnosti našeho webu neslouží. Ostatně tuto funkci neplní ani řada jiných příspěvků v Zápisníku, které bych osobně označil jako články s nadčasovou informační hodnotou. Proč? Protože jejich zaměření je natolik specifické, že se o ně málokdo zajímá.

Pilířové články a zvyšování návštěvnosti

Z toho plyne – pokud chci, aby můj pilířový článek posloužil jako „přitahovač návštěvnosti“, musím respektovat způsob, jakým se potenciální návštěvníci o dané téma zajímají. To minimálně pro mě znamená (byť to může znít strašidelně) psát na základě uživatelských dotazů. Mám pocit, že o něčem podobném psal Marek Prokop v příspěvku o analýze klíčových slov (poslední odstavec).

Příklad: V některých dnech tvoří třetinu až polovinu zobrazených stránek na mém webu články o latinském a česko-slovenském slovníku. Nejsou to články, které bych označil za to nejlepší, de facto se jedná jenom o popis služeb na jiných webech a odkaz na ně. Ale jsou to články o něčem, co návštěvníky zajímá, jsou psány s ohledem na charakter jejich dotazů, a proto je mohu z pohledu návštěvnosti označit za pilířové.

(Naopak tento článek by se sice mohl stát významným příspěvkem k mé reputaci zdatného grafomana, ale pro návštěvnost nikterak klíčový nebude. Snad až návštěvníci začnou masivně hledat spojení „pilířové články“.) 🙂

Vaše zkušenosti

Máte nějaký článek, o kterém víte, že byl či je pro vás klíčový z hlediska vaší reputace nebo návštěvnosti? Budete-li ochotni se rozdělit o své zkušenosti, budu rád.

Další související odkazy

Pilířové články – perly vašeho blogu

4 komentáře u „Pilířové články – perly vašeho blogu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít