Jak jednoho z nejuznávanějších světových copywriterů ovlivnilo rodinné zázemí? Co mu dalo prostředí, ve kterém vyrůstal? Informace, které by se při troše dobré vůle daly považovat za odpovědi na zmíněné otázky, najdete ve druhém díle seriálu o Garym Bencivengovi.
Rodí se budoucí mistr pera
Bencivenga se narodil v roce 1946 v Brooklynu, v době baby-boomu, v prostředí, které se vyznačovalo mimořádnou rozmanitostí kultur, národností i ekonomických podmínek.
Na stejném patře jako Garyho rodina bydlel v jednom bytě rabín s rodinou a ve druhém investigativní novinář pracující pro New York Herald Tribune. (Mimochodem, jen pár bloků odtamtud vyrůstal i Larry King.)
Gary doslova říká, že prostředí, ve kterém vyrůstal, nebylo ani tak „tavicím kotlíkem" (viz definici melting pot), ale spíš „tavicí nádrží“. Budoucí textařská veličina tak doslova nasávala specifika různých kultur a vypěstovala si, cituji doslova, „ohromnou zvědavost“, pokud jde o život různých lidí.
A Bencivenga je přesvědčen, že právě zvědavost je pro textaře výborným vkladem. A nejen pro textaře – právě Larry King využil své přirozené (či v dětství vypěstované) zvědavosti ve svých show, kdy dokázal pokládat zajímavé otázky lidem z nejrůznějšího prostředí.
Garyho otec – první inspirace
Otec Garyho Bencivengy pracoval v oddělení správy newyorských parků, a jako člověk, který vyrůstal v době Velké hospodářské krize, považoval „teplé místečko“ v městských službách za ideální volbu.
Kromě toho si ale uměl šikovně hrát se slovy a byl amatérským copywriterem. Čas od času se účastnil soutěží v tvorbě sloganů a krátkých reklamních textů. Řadu z nich vyhrál, ale žádný velký finanční efekt s tím spojen nebyl.
(Zajímavé srovnání s budoucími úspěchy jeho potomka, jehož honoráře se pohybovaly v řádu desítek i stovek tisíc dolarů za jednu reklamu.)
Právě díky koníčku svého otce se Gary začal o reklamu víc zajímat. Když se v 50. letech minulého století začala v amerických domácnostech usazovat televize, Gary před ní sedával a hltal reklamy a slogany.
Proto také jeho vysněným povoláním byla zpočátku právě tvorba televizních reklam. To už bychom ale trochu předbíhali…
Copywriting podle Bencivengy
Navštivte přehled všech článků o Garym Bencivengovi.
co to je?