Copywriter Bencivenga jako filozof? Ostatně, proč ne. Tajemství červených košil má sice širší uplatnění, ale na marketing se vztahuje jakbysmet.
Myšlenku „červených košil“ si Gary vypůjčil od známého odborníka na kreativní myšlení Edwarda de Bono, který proslul také svou teorií šesti klobouků.
Bencivenga nastiňuje následující situaci:
Představ si, že je slunné odpoledne uprostřed července, my sedíme na stadionu a koukáme na baseball.
Já ti řeknu, aby ses pořádně rozhlédl po stadionu a potom zavřel oči.
Pak se tě zeptám: „Kolik červených košil jsi zahlédl?“
A ty se zamyslíš a řekneš: „Já jsem si žádných nevšiml. Prohlížel jsem si ten dav.“
Dobře, tak druhý pokus. Znovu se rozhlédni po stadionu, ale tentokrát se zaměř na červené košile.
Tentokrát jich určitě uvidíš tolik, že je ani nebudeš moct spočítat.
To je logické. A co má být?
Dosaďte si za „červené košile“ skvělý slogan. Nebo neodolatelnou nabídku. Nebo kariéru, o které sníte. Nebo životní lásku.
Když budete v životě jenom „sledovat dav“, žádnou z uvedených věcí nezaregistrujete. Ale rozhodně si jich všimnete, pokud se na jednu danou konkrétní věc speciálně zaměříte.
Jinými slovy: Máte-li záměr, snáze si všimnete. A ještě jinými slovy: Hledejte, a naleznete.
Jak to uplatnit v marketingu?
Nesnažte se chytat sto zajíců najednou. Uvažujte, který faktor je pro úspěch vaší reklamní kampaně klíčový. Originální slogan? Nebo nabídka neotřelé prémie?
Na zvolený prvek se potom zaměřte a nepřestávejte hledat, dokud ho nenajdete.
Zdroj: The Secret of the Red Shirts
Copywriting podle Bencivengy
Navštivte přehled všech článků o Garym Bencivengovi.