… si laskavě zjistěte někde jinde. Tímto heslem se zřejmě řídí společnost Eiffel optic, alespoň pokud jde o její internetovou komunikaci s klienty.
Jsem člověk obrýlený. U individua denně civícího několik hodin na monitor nikterak pozoruhodná diagnóza. Počet dioptrií, na který jsem se usilovnou námahou vypracoval, je natolik vysoký, že po sundání brýlí vidím přibližně stejně dobře jako tetřev… éé… tetřev slepec.
Za normálních okolností mi nošení brýlí nikterak nevadí. Avšak vzhledem k blížící se dovolené, při níž hrozí, že se budu koupat, ba snad dokonce i strkat hlavu pod hladinu, jsem začal uvažovat o alternativách. Nabízejí se jednodenní kontaktní „čučky“, případně dioptrické potápěčské brýle (vůbec jsem netušil, že něco takového existuje).
Vyčerpávající informace u Eiffel optic
Něco jsem si nastudoval, a protože jsem v poslední době své zrakové potřeby řešil nejčastěji právě v prodejnách Eiffel optic, rozhodl jsem se vyzkoumat, jakou nabídku mi v tomto směru mohou učinit. Naivní, že?
No, nečekal jsem zázraky, to rozhodně ne. Ovšem skutečný stav webu Eiffel optic s přehledem předčil i má nejsmělejší očekávání. Pokud se vám nechce klikat, rád shrnu: na titulní (a zároveň jediné) stránce webu na vás přátelsky vykoukne „jépégéčko“ s VELMI stručnými informacemi o tom, co od zmíněné společnosti můžete čekat.
Informace o společnosti (kromě kontaktu na několik prodejen) – nula. Informace o prodávaných značkách – nula. Rady pro výběr a údržbu brýlí a čoček – nula. O absenci kontaktního formuláře a podobných zbytečností asi vzhledem k technickému „řešení“ netřeba mluvit.
Naprosto chápu, že webová prezentace není (v současné podobě ostatně ani nemůže být) pro společnost klíčovým prodejním kanálem. Ale PROČ se neobtěžuje investovat pár korun do prajednoduchého webíku aspoň se základními informacemi? Proč tak okázale dává najevo, jak má své klienty na háku? Nechápu…
(Možná Eiffel optic křivdím a už teď pracují na skvělém webu se spoustou užitečných informací, přičemž doba potřebná pro tvorbu je přímo úměrná kvalitě budoucích stránek. Snad se dočkám.)
(A ještě jedna závorková poznámka: Abych byl úplně spravedlivý, když pominu onu webovou příšernost, byl jsem s Eiffelem vždycky poměrně spokojený – ochotný personál, široký výběr a tak vůbec. Jenom ten web, ten web…)
Věčné téma
Dodatečně jsem zjistil, že na podobné téma psal už před třemi roky Jirka Macich. Škoda, že se toho od té doby tak málo změnilo…
Aktualizace – červen 2008
Tak přece jenom! Na stránkách Eiffel Optic teď najdete plnohodnotnou webovou prezentaci.
A to je ještě to jépégéčko v takové kvalitě, že kdybych se ho pokusil přečíst celé, potřeboval bych pak už ty brýle taky. Takže možná jde jen o nepochopený geniální marketingový tah :o)
To je síla, já kupoval u té druhé velké společnosti a tam mají web v pohodě. Asi ne všude na internetové klienty kašlou ;-)
Dle mého soudu se jedná o jedinečnou ukázku absolutně úspěšného webu. Když v nezměněné podobě funguje tři roky, je to důvod k webdesignerskému zamyšlení. Budu se inspirovat a zapomenu na pitomé moderní trendy.
Budoucnost je JPG.
P.S: Právě jsem dostal brýle na dálku a také mám pocit, že je tam zbytečně moc skla a drátů a všeho. Čučky jsou dobrý nápad :)
Docela složitý layout a přesto je ve všech prohlížečích pixel-perfect! Kodér zaslouží pochvalu… ;-)
Uí! Nešlo by příště dát k odkazu nějaké varování? Podlomily se mi nohy. A to jsem seděl!
Bohužel tohle „letákování“ na webu není ničím výjimečným. Donedávna takhle vypadaly weby všech slavných prodejních řetězců (OBI, Ikea a podobné) a dodnes je na některých to dědictví znát. A někde se pořád ještě najdou i ty letáky. Akurát se každý týden nebo měsíc obměňují ;–)