Dnes jenom krátce. Firmy se často předhánějí v tom, jak upozornit potenciální klienty na své úspěchy a získat tak nové zájemce o své služby.
Stále častěji se tak v kontrolovaných materiálech setkávám s různými grafy a tabulkami, které mají ukazovat, jak firmě roste obrat, jak se rozšiřuje její působnost, jak stoupá počet vyrobených produktů a podobně.
Jenomže právě v takových případech je třeba o to pečlivěji ohlídat text, který takový graf doprovází. Bývá to totiž jen několik slov, takže když na tom malém prostoru stihnete napáchat chyby, účinek na čtenáře je přesně opačný, než jaký chcete.
Když totiž ukazujete graf s nárůstem tržeb nebo klientů a k tomu připojíte text, který vypadá, jako by ho psal člověk, který je Čechem první den, i ten graf samotný najednou působí spíš komicky.
Bez dalších průtahů – tohle se podařilo stvořit v jedné firmě a já měl tu čest dělat korekturu:
