Dnes jenom krátce. Firmy se často předhánějí v tom, jak upozornit potenciální klienty na své úspěchy a získat tak nové zájemce o své služby.

Stále častěji se tak v kontrolovaných materiálech setkávám s různými grafy a tabulkami, které mají ukazovat, jak firmě roste obrat, jak se rozšiřuje její působnost, jak stoupá počet vyrobených produktů a podobně.

Jenomže právě v takových případech je třeba o to pečlivěji ohlídat text, který takový graf doprovází. Bývá to totiž jen několik slov, takže když na tom malém prostoru stihnete napáchat chyby, účinek na čtenáře je přesně opačný, než jaký chcete.

Když totiž ukazujete graf s nárůstem tržeb nebo klientů a k tomu připojíte text, který vypadá, jako by ho psal člověk, který je Čechem první den, i ten graf samotný najednou působí spíš komicky.

Bez dalších průtahů – tohle se podařilo stvořit v jedné firmě a já měl tu čest dělat korekturu:

 

Znáte „poštu klientů“?
Štítky:    

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookies. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít